Vi skulle ha møte med kunden klokken 11:30, så i mellomtiden begynte vi å tenke ut forskjellige typer logoer, vi fikk hjelp fra jone og eivind, og de ga oss endel design bøker å se gjennom. Bøkene var fylt med mye nytt, interessant og nytting, og vi endte opp med mye inspirasjon.
Vi brukte internettet mye til å søke opp konkurrenter og finne litt ut om konkurrentene, og se hva dem bruker av virkemidler. Ved å gjøre mye research før møtet blir man veldig forberedt og kan ha litt mer å fortelle om til kunden.
Klokken 11.30 begynte møtet og jeg, Lars og Kari møtte kundene, vi var i møtet i ca en time.
Vi fikk vite av kunden at de ønsket å markedsføre seg. De tenkte i første omgang å gjøre dette ved å skape en visuell identitet som skaper tillit og gjenkjennelse, som skal brukes på visittkort, web, fakturaer, stickers og brevpapir. Det vart spesielt viktig med å skape tillit siden deres kundebase er store kunder. vi snakket mye om logoer og hva dem så for seg.
Vi tenker at identiteten må skille seg ut fra konkurrentene, og dette vil vi gjøre ved å skape en identitet som er viser at bedriften er gjennomarbeidet. Dette er en identitet som gir intrykk av profesjonalitet, seriøsitet og kvalitet. Dette skaper med en gang tillit.
jeg ble veldig fornøyd med møte, og jeg lærte masse om kunderelasjoner ol.
Etter møtet begynte vi straks med utvikling av logoer, og vi kom fram til mange innovative løsninger.
brukte mye tid på å finne riktig typografi og stil.
Hei Diego.
SvarSlettDet du sier her, er at research er nøkkelen til både inspirasjon og kunnskap. Verden er full av grafisk design, og det er ufattelig mange jobber som er gjort før. Ved å se og lære av løsninger som er skapt før, blandet med sin egen måte å utføre grafisk design på, vil det alltid skapes nye løsninger. Spennende at du var i kundemøte og forsto hva kunderelasjonen har å si for utarbeidelsen av oppdraget. Veldig bra!
Annicken